יום שני, 7 ביוני 2021

החשיבות של בדיקת מתקני חשמל

 השירות של בדיקת מתקני חשמל חשוב מאוד לקהל יעד מגוון. קודם כל, שירות מן הסוג הזה קובע עד כמה יהיה בטיחותי להפעיל מתקני חשמל שונים. אם יודעים מראש האם מתקני החשמל תקינים והאם אפשר לסמוך עליהם, מצמצמים מלכתחילה את הסיכון לטעויות, תקלות או חלילה פגיעה בחיי אדם. בהקשר הזה, ניתן גם לציין שהשירות של בדיקת מתקני חשמל הוא בכלל לא פריבילגיה – אלא חלק בלתי נפרד מהתהליך של רישוי מתקני חשמל בפרט ורישוי עסקים או מבנים בכלל.

בנוסף, בדיקת מתקני חשמל היא חלק מסל שירותים שחשוב מאוד לנציגי התעשייה והחברות המסחריות. יש תחומים שונים שבהם תלויים במתקני חשמל על מנת לעמוד בתפוקה וכדי להגיע לתוצר, אבל גם מתקני החשמל הטובים ביותר עלולים לסבול מתקלות. אז אם רוצים לבצע בדיקת מתקני חשמל, צריך להעסיק בעלי מקצוע שזו ההתמחות שלהם.


 

למי מותר לבצע בדיקת מתקני חשמל?

האופן שבו מבצעים בדיקת מתקני חשמל חשוב לא פחות מאשר התוצאות שאותן מנסים להשיג. במילים אחרות, יש לבצע בדיקה מן הסוג הזה רק על ידי בעלי מקצוע שמוסמכים לכך. אם מנסים לבצע בדיקת מתקני חשמל באמצעות שירות חובבני או לא על ידי מעורבות של בעלי מקצוע, עלולים לגרום במקרים מסוימים לקצר ובמקרים קיצוניים להתלקחות, שריפה או אפילו מוות.

החוק בישראל עוזר לדעת למי מותר או אסור לבצע בדיקת מתקני חשמל. לפי החוק, מותר למשל רק לחשמלאים לבצע בדיקה מן הסוג הזה ולרכז את כל הממצאים שלה תחת קורת גג אחת. בזכות היעילות של בדיקת מתקני חשמל, ניתן לקבל ממצאים מדויקים ולהשתמש בהם על מנת לחסוך תקלות או להגן על מתקני החשמל מנזקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האם ברכישת ארונות הזזה מחירים טובים באים על חשבון איכות?

השוואה בין סוגים שונים של ארונות הזזה מגלה פערים של עשרות אחוזים בין המחירים. מלבד פערי המחירים, יכולים להיות גם הבדלים בולטים ומשמעותיים ...