יום שני, 7 ביוני 2021

המטרות של בדיקות חשמל

בדיקות חשמל מרכזות תחת קורת גג אחת שורה ארוכה של מטרות שונות. קודם כל, הדרך היחידה להבטיח את התקינות של מתקני חשמל שונים היא לבדוק אותם. אם רוצים לוודא תקינות מלאה של מתקני החשמל, מאוד חשוב לבדוק אותם לעיתים קרובות. הבעיה היא שבדיקה כזו של מתקני חשמל לא יכולה להתבצע על ידי מי שמשתמש בהם. כמו כן, זו לא בדיקה שמתבצעת על ידי בעלי מקצוע רגילים. בדיקות חשמל מתבצעות רק על ידי חשמלאי מוסמך שיש לו הכשרה מתאימה ואישור חוקי.

מטרה אחרת ולא פחות חשובה של בדיקות חשמל היא למנוע הוצאות מיותרות. בין היתר, חוסר תקינות של מתקני חשמל מסוימים עלולה לבוא לידי ביטוי למשל בצריכת חשמל מופרזת. אז אם לא רוצים להגיע למצב של חשבון חשמל גבוה שאינו קשור בשום צורה לצריכת החשמל בפועל, מאוד חשוב לתאם בדיקות חשמל ולדאוג לבצע אותן בצורה תקופתית ומסודרת.


 

כל כמה זמן מבצעים בדיקות חשמל?

התדירות המומלצת של בדיקות חשמל נקבעת על פי סוג מתקני החשמל, המטרות שאותן מנסים להשיג וההבדלים בין האופן שבו משתמשים בהם. מטרת העל היא כמובן לנצל את היתרונות של בדיקות חשמל על מנת להפיק מהן את מלוא התועלת, אך צריך לדאוג שעושים את זה בתדירות המומלצת ובאופן בטיחותי.

כיום למשל אפשר להשוות בין סוגים שונים של בדיקות חשמל על פי התדירות המומלצת על ידי בעלי מקצוע. אמנם חשמלאי מוסמך הוא לא זה שקובע את התדירות אלא החוק, אבל זה איש המקצוע שאליו ניתן לפנות בכל מקרה של דילמה והתלבטות. לאחר מכן, כל שנותר הוא לברר האם יש הנחיות מסוימות לגבי תדירות הבדיקות למתקנים ספציפיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האם ברכישת ארונות הזזה מחירים טובים באים על חשבון איכות?

השוואה בין סוגים שונים של ארונות הזזה מגלה פערים של עשרות אחוזים בין המחירים. מלבד פערי המחירים, יכולים להיות גם הבדלים בולטים ומשמעותיים ...