יום שלישי, 8 ביוני 2021

מה היתרונות והחסרונות של עסק משפחתי?

 היכרות עם היתרונות והחסרונות של עסק משפחתי יכולה לסייע לכל מי שמתלבט האם לפתוח ולנהל אותו. כמו שיודעים מנהלים ותיקים של עסק משפחתי, יש לו המון יתרונות אבל גם חסרונות בולטים. המטרה היא להבליט את היתרונות ולהסתיר את החסרונות, תוך כדי ניצול היתרון היחסי של עסק משפחתי מול עסקים אחרים. אבל בשביל שזה יקרה, מאוד חשוב להשוות בין סוגים שונים של עסקים ולנסות להבין מה מאפיין אותם.

היתרון של עסק משפחתי בא לידי ביטוי בדרך כלל במחויבות מצד כל העובדים. היות ולעובדים של עסק משפחתי יש אינטרס משותף שהוא מעבר לשורת הרווח בתלוש המשכורת, אפשר לראות את זה במוטיבציה גבוהה ובשאיפה להשיג תוצאות. מנגד, החיסרון הוא שלפעמים החיים המקצועיים מתערבבים עם החיים האישיים.


 

איך נהנים מהיתרונות של עסק משפחתי?

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לרכז את כל היתרונות של עסק משפחתי תחת קורת גג אחת. בשביל לעשות את זה, משווים בין סוגים שונים של עסקים משפחתיים ובודקים מה מאפיין אותם. לאחר מכן, מנסים ללמוד מתוך ניסיון העבר של עסק משפחתי מצליח. אם משתמשים בהמלצות על עסקים משפחתיים מסוימים ומכניסים למשוואה גם ידע רלוונטי של יועצים אובייקטיביים, מגדילים את סיכוי ההצלחה.

בסופו של דבר, כל עסק צריך ללמוד תוך כדי תנועה. אם מדובר על עסק משפחתי, השאיפה היא לבצע את ההתאמות הנדרשות כדי שהיתרונות יבלטו יותר מאשר החסרונות. זה אולי לוקח זמן, אבל השקעה בפיתוח של עסק משפחתי היא דרך מעולה להבליט את היתרונות שלו. בנוסף, עסק משפחתי יכול להיות מנוהל בצורה נכונה בכל תחום ובלי קשר להיקף ההכנסות או למחזור הפעילות הכספי שיש לו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האם ברכישת ארונות הזזה מחירים טובים באים על חשבון איכות?

השוואה בין סוגים שונים של ארונות הזזה מגלה פערים של עשרות אחוזים בין המחירים. מלבד פערי המחירים, יכולים להיות גם הבדלים בולטים ומשמעותיים ...